27 april 2008

Bästa vännen har äntligen letat sej norröver

I tisdags (denn 22 april) kom min bästa vän hem till mej efter en lång tågresa och bussresa genom nästan hela sverige. Det har varit helt underbara dagar som vi haft tillsammans. Mycket pysslande eller rättare sagt stämplande och städande av pysselsaker. Dessutom var det nästan ett helt år sedan vi träffades sist så det fanns en hel del att prata om.

Hon följde även med mej på ett av mina pyskologsamtal och fanns där som stöd. Tack snälla. Har haft diagnosen "utmattningsdepression" ett tag nu men inte kommit vidare. Känner att vårdcentralen inte har kunnat erbjuda mej det samtalsstöd som jag önskat. Har nu äntligen efter några års tid fått lämna vårdcentralen. Min arbetsgivare har beviljat mej behandling hos företagshälsovården vilket jag är oerhört tacksam över. Känner att jag har en lång väg kvar, men att det finns hopp i alla fall.

Nu har min vän åkt vidare till sin familj och det känns så tyst och tomt här hemma. Men förhoppningsvis så kommer vi att ses igen innan hon åker hem till sej.

3 kommentarer:

MammaC sa...

*kram* vi ses snart igen...
Kul att se hur då fått ordning på din blogg också! supersnyggt och duktig du är!

Teres sa...

Ja det gör vi tack och lov. Ja äntligen har jag kommit igång med bloggandet. Men den är bara i "starta upp" stadiet än. Så förhoppningsvis kommer det att hända lite saker här framöver.

Anonym sa...

Bra att ha företagshälsovård.