01 maj 2008

Mini semester

Valborgsfirandet igår blev lungt. Jobbade halvdag och sedan middag hemma hos mamma och pappa. Sedan tog vi oss iväg till brasan och åt korv, fikade , pratade med bybor. Var även till min nya läkare för första gången. Min vän följde även som stöd tack och lov. Det var ett jobbigt besök med tanke på mina negativa erfarenheter av min tidigare läkare. Men som tur var visade det sej att det är skillnad på läkare och läkare. Den här kvinnan var verkligen tillmötesgående och oerhört förstående. Vi pratade 1 ½ timme och kunde tillsammans enas om hur jag ska gå vidare. Jag blev heltidssjukskriven tills i början på juni och fick några viktiga saker som jag ska öva på tills nästa besök. Ska även få gå hos en samtalskontakt ca 10-15 tillfällen som ska hjälpa mej komma till rätta med mina problem.

Idag har jag suttit i bilen hela dagen och färdats över halva Sverige. Nu har jag dock anlänt till första stoppet där vi kommer att övernatta innan resan fortsätter. Ser fram emot att få överraska kusin med familj med ett oväntat besök i morgon. En impulsplanerad mini-semester sitter verkligen på sin plats.

Inga kommentarer: