29 januari 2010

En lång lista med mer eller mindre värdelös information om mej

Hittade en lista som jag ska försöka besvara…
...................
1. Hur gammal är du om fem år? Förhoppningsvis lagomt gammal för min ålder
2. Vem var den senaste du träffade? Min mamma
3. Hur lång är du? Ca 164 cm kort
4. Vilken var den senaste film du såg? Lotta på Bråkmakargatan
5. Vem ringde du senast? och fick svar? Förskolan
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Inköpslista till sambon
7. Vad är dagens planer? Fredagsmys med familjen
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? gifta
10. När såg du senast din mamma? Idag
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Vid åtta tiden
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja
14. Vilken är din favoritplats? Utanför stugan i fjälls
15. Vilken plats föredrar du minst? Platser där jag känner mej obekväm och illa till mods.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning, det får tiden utvisa.
17. Vad skrämde dig som barn? Ensamhet
18. Vem fick dig att skratta senast? Dottern
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Japp
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Varierar
22. Hur många kuddar har du i sängen? Minst sex stycken
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota helt klart
25. Är du social? Om jag vill eller måste
26. Vilken är din favoritglass? Isglass, blåbärsglass, punchglass.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spendera dem klokt
28. Tycker du om kinamat? Ja
29. Tycker du om kaffe? Nä. Vänsterjustera
30. Vad dricker du till frukost? Mjölk
31. Sover du på någon särskild sida? Vänder och vrider på mig tills jag somnar.
32. Kan du spela poker? Nej
33. Tycker du om att mysa? Ja
34. Är du en beroendemänniska? Oj..vet inte…jo det kanske jag är.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja ett par stycken.
36. Vill du ha barn? Jag har ett
37. Kan du några andra språk än svenska? Ja men dåligt
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej som tur är
39. Föredrar du havet eller en pool? En pool
40. Vad spenderar du helst pengar på? Helst skulle jag vilja spendera pengar på min familj, inredning, mej själv. Men tyvär finns det inte så många slantar att spendera på det jag helst vill. 41. Äger du dyra smycken? Inte ett enda
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tacos
43. Vem är den roligaste människan du känner? Vet inte vem som är roligast. Men gillar de i min närhet som har ett gott skratt som smittar.
44. Välj ett ärr på din kropp? Ett på armen
45. Vad har du för ringsignal? En vanlig ringsignal
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja en hel del
47. Flirtar du mycket? Njä. Bara med sambon med jämna mellanrum;)
48. Vart togs din profilbild för din blogg? På balkongen
49. Kan du byta olja på bilen? Njä. Jag brukar vara för svag för att få upp pluggen under bilen och har även svårt för att få upp oljefiltret.
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej
51. Vilken var den senaste bok du läste? Läser Duktighetsfällan: en överlevnadshandbok för prestationsprinsessor och en och annan prins.
52. Läser du dagstidningen? Om jag kommer över den och ibland på nätet.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, de kommer ut månadsvis.
54. Dansar du i bilen? Inte ofta men det har säkert hänt.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix fm
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Antecknade in ett möte i kalendern.
57. När var du i kyrkan senast? I höstas när jag var på begravning
58. Vad ska du göra nu? Scrappa

............
Hur ser dina (o)privata svar ut? Lämna gärna en kommentar så jag kan spionera på dig. :)

3 kommentarer:

MammaC sa...

Intresanta frågor och svar vännen

Lotta sa...

Jag snodde listan till min blogg!

Anonym sa...

Hejsan!
Rolig lista, som jag snodde till min blogg. Du får gärna komma och "spionera". :-) Ha en härlig söndag! //Gunilla