08 maj 2010

Åh vad jag gillar photoshop

Orginalbilden (ovan)- Gillar fotot i sig. Men tycker inte att bilden kommer till sin fulla rätt. Dags att starta photoshop.

Såhär redigerade jag min bild när jag var nybörjare. Fixade de röda ögonen och tog bort störande moment i bilden som i det här fallet den trasiga sockeln till köksskåpet. Enkelt och genast mycket finare bild.


Men efter att på egen hand ha trixat i photoshop utan att göra några större framsteg valde jag att gå en photoshopkurs med Mikaela Rudhner. En helt ny värld öppnade sig för mej och det är nog bland det bästa jag gjort på länge som bara varit för mej själv. Det är bara så roligt att försöka få fram det bästa i varje bild. Ibland kan det behövas en hel del fix medans andra gånger är det bara några små justeringar som behöver göras.

(Bilden ovan har jag tagit fram färgerna extra genom att använda mej av en färdig action)

Här har jag valt att göra en riktigt kraftfull svart/vit bild med hjälp av en annan action.

1 kommentar:

Lotta sa...

Fotona blev ju jättefina efter PS! Jag hade också velat kunna göra sånt.