08 augusti 2008

Möbler med själ



Älskar att köpa trämöbler begagnade på loppisar, auktioner eller av nära och kära. Vad som helst men inte fabriksnya. De saknar den där känslan som jag är ute efter. Men sällan hittar jag begagnade möbler i det skick jag vill ha dem. Så jag får slita hårt med varmluftspistolen och slipmaskinen innan jag kan ta fram penseln och måla dem vita. För nu är det vitt som gäller för mej. Har gått loss rejält i köket och målat apotekardisken som jag köpt av min bästa vän när hon flyttade söderöver vit, målat kökssoffan vit. Å nu är det matbordet och tillhörande sex stolar som ska få sej ett lyft. De kommer givetvis också att bli vita och med nytt vitt tyg på sitsen. Dock tror jag att jag ska göra dotterns tripp trapp stol i en avikande härlig limegrön eller pastell blå eller pastellrosa eller......tja vi får se. Lite färg behövs kanske trots allt ;)


(Kan tillägga att dom är vita nu)

6 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej Teres!!!!

Visst är det vackert med vitt...skulle ju vara kul att se din förvandling......

Och vad kul när man kan isnpirera...

HA´det så bra!
MiaMaria

Teres sa...

Ja jag kommer att lägga upp före och efter bilder lite senare. Men än är det ett bra tag kvar innan det är dags för målning.

Anonym sa...

Jag älskar vitt! Håller oxå på att måla allt vitt här hemma. Love it!

MammaC sa...

Vitt och någon färgklick är fint. Ser fram emot resultatet. Jag ska också slipa och måla snart... slitsamt men värt allt jobb i slutändan.

Kicki sa...

Himmel vilken inspiration och energi du delar med dig!!

Här är det en blandning av stilar "suckar djupt".
Jag tror att innan jag kan få ngn ordning här, så måste golvet rivas upp och göras om, sen fräscha till de vita väggarna. Efter detta, kan jag göra sånt kul som du gör!!

Ser framemot bilder!!

kram
Kicki

Ninne sa...

Oj oj vilket jobb! Du bara måste visa bilder när du är klar sen! :) /Ninne