05 september 2008

Köket ska få sig en förändring

Nu har jag målat köksmöblerna klart och jag väntar ivrigt på att de ska torka. Det jag har kvar att måla som ska in i köket är en liten pall som ska bli vit och tripptrapp stolen ska bli rosa. Har funderat på lite hur jag vill piffa till det hela sedan när möblerna står på plats. Måste säga att jag är oerhört glad att jag valt att måla de flesta möblerna vita i mitt hem och ha en rätt neutral bas vad det gäller tapeter och dyligt. För jag blir så fort less på hur jag har det och vill med jämna mellanrum kunna byta känslan i ett rum helt. Detta enbart genom enkla medel så som byta textilier, saker mellan rummen, rota fram saker i förådet som fallit i glömska, några nya blommor osv.

Så nu är det dags för att ge köket en förändring. Tycker det är så skoj att ta bort allt onödigt som står framme och bara behålla den neutrala basen sedan börja om från början med att dekorera rummet. Har kommit på mej själv att rosa är en snygg färg men har aldrig tänkt på att använda den i inredningssammanhang, så nu tror jag att det är dags. Förra året när jag fixade till köket höst fint så köpte jag bruna panellängder, textilier och servetter och andra detaljer i turkost och limegrönt. Men nu tror jag att jag vill testa bruna panelgardiner som ger en ombonad höstkänsla. Sedan piffa till det med rosa och vita detaljer och skapa en mer romantisk känsla. Problemet är bra att hitta fina rosa detaljer och textilier. Tycker att alla tyger går i väldigt dova höstfärger för tillfället brunt, vinrött, orange, mossgrönt, mörklavendel osv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker det låter som en underbar färgmatchning som du funderar över. Lycka till i letandet efter detaljer o panelgardiner.
Kram, HelenaN