27 januari 2009

Sytt en tygkasse

Gillar att använda tygkassar när jag handlar och har gjort det i väldigt många år nu. Men jag har aldrig känt mig speciellt glad över att gå och handla med mina tygkassar från änglamark. (Har nästan tyckt att det varit lite tant varning på det hela...hihi) Så jag bestämde mig för att sy mina egna kassar och hittade inspiration till just min kasse hos Heimlaga syblogg. Valde dock att göra min variant av det hela och kassen blev något mindre än hennes. (Fyra mjölkpaket liggandes på botten får jag i min) Eventuellt kommer jag att sy fast en ficka på utsidan också.

Valde såklart att sy kassen i ett tyg som jag gillar och blir pigg och glad av. Det är ett tyg som jag inhandlat på ikea och är ganska tunt och sladdrigt. Så för att jag skulle få kassen stadig och hålla för tung mat så valde jag att fodra den i ett vitt starkt och stabilt tyg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jösses så snygg. Betydligt snyggare än Änglamarks.