12 juni 2009

Godispåsar av fotofickor


Hittade massvis med små minialbum (10x15cm) här hemma som jag fått gratis när jag framkallat foton hos extrafilm, på den tiden jag inte ägde en digitalkamera. Å eftersom jag har svårt att slänga saker försöker jag omedvetet att hitta nya användningsområden för mina saker. Här är ett exempel.
...............
Jag slet ut alla fotofickor och fyllde tre av dem med godis och häftade fast en dekorerad lapp längst upp. Gjorde även hål för snöre eftersom de skulle hängas runt halsen på några ungdommar som slutade 9:an. Har gjort liknande påsar tidigare men har då köpt cellofanpåsar. Funkar visserligen utmärkt. Men fördelen här är att något som jag ändå har hemma och som bara ligger kommer till användning + att plasten i fotofickorna är starkare än i cellofanpåsarna.
(namnet är censurerat på två av dymoremsorna)

Inga kommentarer: