08 juni 2010

Turkost i garderoben



Här hemma har jag påbörjat en förändring för en tid sedan, men som är lång ifrån klar med tanke på allt annat som kommit emellan. Men sakta men säkert håller pysselrummet på att byta plats med dotterns rum.
.................
Jag tillhör den lilla skaran som inte alls vill ha allt pyssel framme synligt och tillgängligt utan istället kunnat gömma undan det mesta och bara ha det nödvändigaste framme. Så för att frigöra förvaringsyta tog jag och rensade ur en av garderoberna, köpte hyllplan och lät dottern hjälpa mej att måla den turkos invändigt. I och för sig så hade det gått lika bra att förvara saker i där utan att först behöva måla. Men oj så glad jag blir varje gång jag öppnar skåpen och ser den härligt turkosa färgen. (visar en efter och före bild)

4 kommentarer:

Carina Lindholm sa...

hej svejs!
tack för dina kommentarer hos mig=)

ang. det rosa pappret du undrade över så kommer det från ett företag som heter blafre http://www.blafre.no/ och det är egentligen inslagspapper, men jag fäste det på ett cardstock ark för att få lite mer stadga=)

kram

Teres sa...

Ok. Så snyggt. Gillar verkligen blafre:)

Nenne sa...

Tack för titten och dina fina ord hos mig!!! *glad*

vilken färgklick med det turkosa! (älskar turkost!!!) en riktigt bra idé att måla inne i garderoben hörru!

så fint du skapar också, ditt skira vita och gröna kort är verkligen smakfullt och romatiskt!

kommer säkert tillbaka!

Kram!

sanna sa...

Turkost, mycket bra val, det är en fin och glad färg. Blev nog mycket bra det där!.
Du kan gärna titta in på bloggen, har ändrat utseendet lite nu och ska försöka få igång skrivandet på bloggen ingen, Kram sanna