28 mars 2011

Ernst Kirchsteigers serie Odla





Jag tillhör dem som gärna sett på Ernst Kirchsteigers program på tv och gillat hans känsla för olika material. Så det är kul att läsa att hans nya varumärke ERNST som presenterades på Formex och på Stockholm Furniture Fair i Stockholm i år fått ett så bra mottagande.

Själv beskriver han sina produkter såhär:

"Gemensamt för mina produkter är att de representerar det goda, enkla livet. Att de är gjorda i ärliga, levande material som åldras med värdighet. Och att de är tillverkade i vårt närområde av producenter som delar mina värderingar och syn på kvalitet. Det är mitt sätt att bidra till en hållbar utveckling. Och det ger dig möjlighet att göra ett medvetet val."

Men av alla hans produkter- möbler, textiltryck, ljuskällor och gjutjärn så är det serien Odla som jag gillar bäst. Det är så oerhört vackert med rost (så länge den inte sitter på min bil;))

Vill du se fler bilder klickar du här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Teres; Tack så mycket! :) Jag har köpt stringhyllan på blocket.se. Den är målad vit utav sambon. Spana där, så kanske du också hittar en hylla? :)

/Malin Inspiration & design

Anonym sa...

Hej!
Så kul att ha hittat till din blogg!!! Ska genast kika runt lite till! Ha det bra! Kram ztina