29 juli 2011

För en vecka sedan




För en vecka sedan befann jag mej på Astrid Lindgrens värld i vimmerby tillsammans med familjen samt många semesterfirare från såväl Sverige som från andra länder. Efter en lång och trevlig dag var jag trött i ryggen och satt mej ner på en bänk brevid en man som iaktog sina lekande barn. Efter en stund så tog han kontakt och frågade om jag var från Sverige och om jag visste vilken tid nyhetssändningen på Svt var. Han berättade då att han fått ett samtal hemifrån Norge och att en bomb hade exploderat vid regeringshuset i centrala Oslo.

Sedan dess har jag följt nyhetsuppdateringarna från Norge, läst blogginlägg osv, men finner fortfarande inte ord för det fruktansvärda som skett i centrala Oslo och på Utøya.



Kärlek och Omtanke till Norge



Klicka på länken ovan för att också vara med och stärka den.

Inga kommentarer: