11 augusti 2011

PosterTavla från



Som medlem i deras testgäng så fick jag som första produkt framkalla en 20x30 cm PosterTavla, vilket är en ny produkt för mej.

Man behöver inte vara bekant med sidan sedan tidigare för att förstå och hänga med i beställningen av sin personliga tavla.(eller annat för den delen. De har ju ett stort utbud av bla cavanstavlor, fotoböcker, foton på pussel, muggar, memory, samt vanliga foton i alla de möjliga storlekar och utföranden.) Och har man själv ingen bild som man vill göra en PosterTavla av är det inget hinder. I smart photos bildbank ligger fina bilder man kan välja bland.

Själv valde jag att använda mina egna foton och testade till en början att använda mig av tre bilder och göra en horisontell tavla. Men när jag la upp mina bilder var jag tvungen att ändra storlek på en av bilderna och vipps så kom instruktionerna på engelska. Dessutom kunde jag inte ta bort den mörkgrå ramen som blev kring mina foton samt att det inte gick att få dem över hela ytan, dvs ingen bred ram kring ytterkanterna.

Detta gjorde att jag ändrade mej och beställde ett foto på dottern som täcker hela bildytan. Bilden har jag själv valt att redigera vilket gjorde mej lite nervös över slutresultatet. Skulle det bli som jag redigerat bilden eller skulle smart photos egna färgförbättring ställa till det för mej. Eller ännu värre, skulle den tappa skärpa och likna den förhandsvisade bilden.

Så när paketet ligger i postlådan blir jag rejält nyfiken. Blir glatt överraskad av den tjocka högkvalitativa laminerade bild som mötte mej. Den är jätte fin och riktigt högblank. Kommer absolut att få en central plats hemma hos oss. Dock har jag inte bestämt mej ännu om jag ska sätta upp den med medföljand fästanordning, ställa den på en tavellist eller sätta den i en ram.
(klicka på SmartPhoto loggan för att ta er vidare dit)

Inga kommentarer: