04 juni 2012

Pollymuffins


Pollymuffins
2 ägg 
2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl 
1 msk kakao
2 tsk bakpulver 
1 tsk vaniljsocker 
75 g smält smör 
1 dl mjölk
24 st polly

Glasyr
100gr philadelphiaost
50 gr smör
3 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao

Garnera med:
12 st polly

Normalstora formar 12st. Ugn ca 200 grader, 13 min.

Gör så här: 
1. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, kakao, bakpulver och vaniljsocker i en skål. Smält smöret. Rör i mjölblandningen växelvis med smöret och mjölken i äggsmeten.
2. Ställ muffinsformarna i muffinsplåtar och fyll dem till hälften. Lägg två polly godisar i varje form och fyll på med ytterligare lite smet. Grädda i ca 13 min och låt svalna.
3. Glasyr. Rör färskosten och rumsvarmt smör smidigt. Blanda i florsocker, vaniljsocker och kakao och bred på muffinsen. Garnera med en pollygodis på varje muffins.



..................................................
Har testat ett för mej nytt recept idag som jag fick av min kollega Susanne. Väldigt goda! 
Men jag valde att göra dom i stora muffinsformar, vilket resulterade i att dom blev liiite för torra för min smak. Så nästa gång gör jag dom i normalstora muffinsformar (och ev med lite gräddfil och citronskal i). 

1 kommentar:

Marie Eriksson i Bredbyn sa...

Ser goda ut, måste pröva nån gång !