09 december 2013

Äntligen mår jag bra


Ni som känner mej på ett eller annat sätt vet att jag varit på livets botten, tyvärr alldeles för lång tid dessutom. Men numera kan jag säga att jag mår bra och känner ett inre lugn. Den mörka årstiden på året och speciellt december månad är fortfarande en utmaning att ta sig igenom, men det går och det är huvudsaken.

Men på det stora hela har det gångna året varit ett bra år och med en balans som känts bra. Jag har jobbat, renoverat lite här hemma, rest på kortare resor, umgåtts med familj, släkt och vänner. Å allt detta på ett lagomt sätt där det även funnits tid till återhämtning. Tänker ibland tillbaka på hur livet var när det var som svartast och har ärligt talat svårt att förstå det själv. Hur just jag kunde hamna där, hur illa det kunde bli och hur galet lång tid det skulle ta för att komma tillbaka. Men oftast tänker jag framåt och tror att allt har en mening och att det kommit något gott av det hela.

Hoppas ni också mår bra! 

Inga kommentarer: