18 december 2013

Ljuskronan fick nytt liv

När jag flyttade hemifrån så fick jag en smidesljuskrona som jag hade ovanför köksbordet en period. På den tiden tyckte jag att den var snygg men kände snabbt att den inte var speciellt praktisk. Jag ville inte behöva tända levande ljus så fort jag ville ha ljust ovanför bordet. Så den satt inte uppe någon längre period utan hamnade i en påse i förrådet. 

Där har den legat i åtskilliga år och bara väntat på att dess öde skulle avgöras. I våras stöp jag i den och bestämde mej för att göra mej av med den. Men ett för mej många gånger stort bekymmer är att jag har svårt för att göra mej av med saker. Måste alltid vrida och vända och släppa lös kreativiteten och se om det går att göra något annat med prylen eller ge den nytt användningsområde innan den lämnar mej.



Såklart fanns det en räddning för ljuskronan och den blev kvar. Köpte billiga solcellslampor på jula, tog bort den från skaftet och limmade fast dom i ljuskronan med limpistolen. Sedan satt jag upp den en i en björk på gården ovanför utemöblerna. Blev nöjd med slutresultatet och låter den hänga där året runt i väntan på att den ska rosta och få ett ännu snyggare utseende.

Inga kommentarer: