20 augusti 2008

Historisk marknad

Förra hösten så mådde jag så pass okej så jag bokade en plats på Mo historiska marknad och sålde mina handgjorda kort för första gången. Vilket var oerhört kul. Även i år har jag en plats bokad för samma ändamål men problemet är att jag inte alls mår bra och får inga kort gjorda. Pysselinspirationen vill inte alls infinna sej som vanligt och när den väl kommer så är jag för rastlös, stressad och ofokuserad så jag får ingenting gjort. Men nu är det bara 2 ½ vecka kvar och jag får bara lov att försöka hitta knep för att få några kort gjorda. Så för tillfället sitter jag och pysslar så gott det bara går. Resultatet kommer så småningom att visas upp här i bloggen.

För ni som bor i Örnsköldsvik med omnejd passa på att göra ett besök vettja. Mo Historiska marknad är en upplevelse och kvalitetsmarknad med anor sedan mitten av 1500-talet. Den ingår i ett samarbete med Historiska marknader efter sagavägen där den gemensamma profilen är att den skall ge en kulturell och kulinarisk upplevelse, samt innehålla äkta svenskt, norskt och samiskt hantverk. I år är Mo Historiska marknad söndagen den 7 september 2008 kl. 10-16 vid Molidens Folkpark.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Marknaden verkar verkligen som något värt ett besök, synd att det är lite långt till Ö-vik. Hoppas pyssellusten och orken infinner sig så du får göra lite kort och hoppas att marknaden blir lyckad :)

MammaC sa...

Åh du är så fin på det fotot! Önskar jag kunde komma men ser istället fram emot foton från marknaden men självklart på dina alster också. Hoppas det går bra för dig trots din hälsa.