19 augusti 2008

Nu börjar min vardag som sjuk igen

På något viss har jag kunnat hantera min ångest och depression bättre när jag har haft familjen hemma och vi har haft semester tillsammans. Men ännu förra veckan gick sambon tillbaka till jobbet igen och våran dotter började på förskolan förra veckan. Detta har varit jätte jobbig tid för mej sedan jag blev ensamen hemma på dagarna. Att de övriga i familjen har återgått till sina vardagsrutiner påminner mej om att snart är det dags även för mej. Idag hade jag min första psykologtid sedan semesteruppehållet. Riktigt tufft var det dels innan, när jag väl var där och även efteråt. Kändes så jobbigt att komma tillbaka och säga att det stått still i sommar att jag står kvar på samma ställe som tidigare. (vilket egentligen är fullt naturligt). Men man vet ju hur det är att komma tillbaka till en arbetsplats efter semestern. Det känns som det finns så mycket förväntningar. Att man ska komma tillbaka piggare och gladare och mer utvilad än någonsin. Att man ska vara sådär solbränd och bara stråla av lycka, entusiasm och vara full av energi. Å då är det lätt att jag känner ett stort misslyckande över att jag inte kunnat framkalla några mirakel vad det gäller min psykiska ohälsa under dessa semesterveckor. Men nu är jag igång i alla fall med mina psykologbesök och snart läkarbesök och jag återgår till min vardag som sjuk igen på gott och ont.

3 kommentarer:

Muffin sa...

Hej på dig! Hittade hit via Brunkullans forum, så mycket fint här fanns att titta på!! Tråkigt att du har det jobbigt, håller en tumme för att det ska lätta för dig.

MammaC sa...

*kramar om* Tyvärr måste man stå i regnet för att kunna se regnbågen. Jag hoppas du snart kan komma ut din svacka för du är underbar vännen, och absolut inte misslyckad!

Teres sa...

Tack för era värmande ord :)