14 september 2008

Höstutmaningen deltävling 2

Brunkullans hösttävling pågår fortfarande för fullt och består av fyra olika deltävlingar med tillhörande bonusutmaningar. Nu har deltävling 3 precis gått av stapeln och det är fritt fram att visa sina bidrag från deltävling 2. Här skulle man inspireras av Zarahs underbara skiss. Jag är så förtjust i hennes skisser och tycker de är så fina som de är så jag väljer oftast att följa hennes skisser rätt så noga. Här kommer skissen och min tolkning.


Valde att skriva några tänkvärda rader av Mia Törnblom på den lilla journalinglappen:
Gör vad just du kan, med just det du har, där du just nu är.
Den turkosa journalinglappen valde jag att dölja bakom och skriva mer personligt på. Hur jag påverkas av stress och hur jag försöker att få en bättre balans i tillvaron. Hur jag ständigt lever i stress och ständigt är på väg och sällan stannar upp och lever i nuet.

(Papper creating paper, valde att plocka upp färgen på klockan i gemet och genom strecket av pärlfloss. Turkosa strecken är sydda med frotte´garn.)

3 kommentarer:

Kicki sa...

Kanonsnygg layout!! :-)
Du är en riktig "klippa" på snygga layouter!

~Kicki~

Anonym sa...

Verkligen supersnygg. Tycker klockan passar in så bra och hela intrycket blir lugnt även om det handlar om just stress. Och bilden på dig vännen, den är så fin.

Unknown sa...

vilken härlig LO!!