08 september 2008

Mo Historiska marknad år 2008

Igår var det dags för Mo Historiska marknad. Vädret var toppen. Minusgrader på morgonen men när solen väl kom upp så blev det en varm och underbar höstdag. Antalet besökare satte också nya rekordsiffror som det lät. Min dag började med att jag mådde fruktansvärt dåligt och fick en panikattack. När den väl var över och jag samlat ihop mej och gråtit ut och börjat andas normalt igen så bar det av till Molidens dansbana för mej och lillgumman min.
......
Såhär såg mitt bord ut när marknaden började. Men innan dagen var över så fanns det inte så mycket kvar att välja bland. Dessutom fick jag en kortbeställning på ca 25 kort dit de kvarvarande korten kommer att gå + några nya. Fick även erbjudanden att delta på andra marknader under hösten/vintern. Men jag får allt tänka på saken..... i dagsläget känns det som jag inte orkar med det. Men i det stora hela kände jag mej riktigt nöjd med mej själv och dagen. Att jag överhuvudtaget fixade att ta mej igenom panikattacken och genomföra det jag åtagit mej. Men hade inte klarat det utan min underbara mormor, mamma och yngsta brorsan som stöttade och hjälpte till. Å självklart inte utan min lilla ängel som sprider sådan kärlek gör mej lugn bara jag ser henne. Hon stod patade glatt med marknadsbesökarna och delade ut mina visitkort...hihihi.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad för din skull vännen. Att du fixade morgonen och resterande dag och så roligt att du fick sälja dina fina kort så klart.

Anonym sa...

Åh vad jag beundrar Dej, Du gör det såå bra som tog Dej igenom morgonen känner igen mej själv idet Du beskriver. Och grattis till alla kortbeställningar och sålda kort!
Tänkte besöka marknaden men det blev lite för mycket i helgen.
/Mia

Anonym sa...

Gott att du fick sålt så mycket! Jag är på rätt mycket hantverksmarkander å liknade med både mina kort (å annat papperspyssel) & mina smycken ( å annat pärligt) och jag brukar stå ihop med mamma som gör undrbara linekläder (+annat i samma material) + tovade tomtar och smarta vetevärmare.

Jag gillar ditt "bakstycke" som du satt upp kort på, jättesmart om man har den typen av plats att bordet inte fungerar som disk. Hur har du gjort det, material etc?

Teres sa...

Jag har gjort bakstycket av en träram med en tunnare träskiva som bakstycke. Borrat hål i kanterna och trätt snören igenom som jag fäst i vaje ände med häftpistolen. Har även satt två små träbitar under som fötter så att tavlan står stabilt. Sedan nyper jag bara fast mina kort med små miniklädnypor.

Tycker att det fungerar alldeles utmärkt. Det är bra att korten kommer upp från bordet och många kan titta samtidigt.