10 oktober 2008

Kvällen innan den stora pysselträffen

Imorgon är det stor pysselträff här i stan och jag ser fram emot det oerhört mycket. Men som vanligt inför något bokat så kommer min ångest, oro och tar övertaget om mej. Jag är spänd i kroppen, känner tryck över bröstet, yrsel, trötthet, oerhört matt och gråter. Dessutom tar känslorna sådan kraft och energi och uppmärksamhet från mej och det jag borde göra, dvs packa blir inte av.

Men jag vet mycket väl hur kul det brukar vara och med vilken glädje jag ser fram emot detta så det är bara att hitta den lilla lilla kraft som är kvar och packa så jag hinner få lite sömn också. Det sköna är att jag vet att det är övergående och att jag lär mej hantera min ångets bättre och bättre och blir medveten om det på ett helt annat sätt varje gång den tar tag i mej. Dessutom vet jag att det får vara hur jobbigt och krävande som helst. Pyssla med andra likasinnade och träffa nya människor ger så otroligt mycket glädje som jag kan leva länge på efteråt.
Vi ses snart :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra hur du kämpar och att pysslandet blir en så positiv energikick när du väl är på plats. Jag ser fram emot en rapport hur det gick för dig och vad du skapade, och om du köpt något spännande. *kramar om*

Kicki sa...

Raraste underbaraste DU!! :-)

Vad du överraskade oss på scrapträffen i dag!! Så FIN present!!

TACK rara DU,för dina fina ord!!
Hur fick du med alla medlemmar på detta!? :-)

Vilka härliga alster du gjort i helgen, KANONSNYGGA!! DU är så superduktig!!

STORA kramar igen
Kicki

Annica H sa...

Tusen tack för den snälla kommentaren i min blogg!
Jag har sett att flera av alla de duktiga pysslarna som var med i helgen, redan har hunnit med att lägga ut sina nya alster i bloggarna! Jag har personligen inte orkat ta itu med det.... Får se om jag ids ikväll! Ser fram emot att se dina alster igen åxå!
Jag skickar versen via mail... :)