16 juni 2009

Nu ska ni få se på andra bullar

Har testat att baka bullar i långpannan för första gången och det kommer jag att göra om fler gånger. Såååå goda & så enkelt! Själv har jag två långpannor så jag slog till på en dubbelsats med detsamma:)

.............
Recept på långpannebullar
150 gr smält smör
5 dl mjölk
1 pkt jäst
1 st ägg
1 dl socker
½ tsk salt
11 dl mjöl
Blandas ihop som en vanlig bulldeg och låt jäsa i 30 min.
......
Fyllning
150 gr rums temp smör
2 msk vaniljsocker
3 dl florsocker
100 gr philadelfiaost
......
Så här gör du:
Smöra en långpanna och häll i degen när den har fått jäsa 30 min. Klicka ut fyllningen i små klickar över degen. Ta sedan en sked och tryck ner klickarna så de kommer ner i degen. Låt sedan bullplåten stå och jäsa ytterligare 30min. Pensla med uppvispat ägg och strö över pärlsocker. Grädda plåten ca 15 min i 200-225 grader.

3 kommentarer:

ScrapKia sa...

MUMS, så gott det ser ut!!
Har sparat ner receptet och bara måste testa!!
Tack för receptet!!

kram
Kicki

Helén sa...

Men gud så enkelt! Har aldrig hört talas om bullar i långpanna, men det här måste jag prova! Då slipper man ju stå och kavla, rulla, skära... perfekt!

Pernilla ~Pillan~ sa...

Suveränt att kunna baka bullar i långpanna!! är ju inte fel att ha 2 pannor...