15 januari 2009

Jag är månadens medlem i HighCoastScrap

Jag blev innan jul tillfrågad att vara månadens medlem i föreningen HighCoastScrap januari 2009 och tackade självklart ja. Här följer frågorna som jag fick svara på. Men vill ni se allt inkl några alster som jag valt att visa upp så klicka här.


Namn Teres Rundkvist
Ålder född 3 augusti 1980
Bor i Hus på landet
Familj Sambo och dotter
Scrappar/stämplar sedan 2005
Gör i huvudsak Många kort och få layouter
Kan inte pyssla utan Bra ljus. Har placerat pysselbordet framför fönstret för att verkligen kunna tillvarata dagsljuset.
Hur jag började scrappa Gick på en inspirationskväll som Helena N höll i på en bokhandel och kände direkt att det var något för mig. Letade information och inspiration på Internet, shoppade material och satte igång.
Scrapptyp Känsloscrappare som alltid vill förmedla en känsla med mina alster.
Min scrapstil Uttrycksfull hoppas jag.
Inspirationskällor Inspireras av kreativa människor som älskar livet och har en förmåga att se det lilla i det stora och tillvarata det.
Favoritleverantör Ingen speciell. De flesta leverantörer har något som jag gillar.
Favoritprodukter Bazzill cardstock, mönsterpapper, stämplar och stickles.
Min scraputrustning Variationsrik och stor, men aldrig stor nog;)
Mitt bästa köp En dator och internetuppkoppling införskaffades efter att jag börjat scrappa. Det måste vara bland det bästa jag köpt för inspirationen och informationen som finns ute på nätet är oändlig.
Mitt sämsta köp Gör inga dåliga köp. Allt kan komma till användning förr eller senare.
Produktion/månad i snitt Kort 10 - 15 st, layouter max 1 st.
Hur mycket tid lägger jag ner Några timmar per dag. Sedan ser det lite olika ut om det är tid som jag lägger på att aktivt pyssla eller sitter vid datorn och pysselsurfar.
Min pysselhörna Där pysslar jag hellre än att städa och organisera mina saker.
Min finaste LO Är oftast den senaste. Man utvecklas hela tiden, tack och lov.
Mål för 2009 Handla och pysselsurfa mindre och pyssla mer.
Scrap- eller stämpelblogg http://www.teresrundkvist.blogspot.com/
Gör ett besök i min blogg och lämna gärna en kommentar innan du går.
Mitt favorit budget-tips
Låt kreativiteten flöda och begränsa exempelvis inte dekorationerna enbart till det utbud som finns i scrapbutikerna.
Andra fritidsintressen Foto, inredning, loppisar, auktioner, umgås med nära och kära.
Övrigt Något annat ni undrar eller vill komma i kontakt med mej? Gör då ett besök i min blogg, där finner ni även min mailadress.

Inga kommentarer: